KPI:er för kundupplevelse

KPI:er för kundupplevelse

Strategiska nyckeltal, KPI:er spelar en allt mer viktig roll i verksamheter och affärsutveckling – men ofta bortser dessa tyvärr från kundnytta.

7 september är det premiär för Dataföreningen Kompetens nya kvällskurs "Definiera KPI:er för kundnytta". Vi frågade kursledarna om varför det här är ett så viktigt ämne.

– Vi ser att KPI:er för kundupplevelse ofta brister i olika organisationer. Vi vill hålla den här kursen för att KPI:er är ett så viktigt verktyg för affärsutveckling, säger Lina Holmgren UX-strateg och lärare på kursen. 

Anette Lovas, även hon UX-strateg och lärare på kursen fortsätter.

– På kursen kommer vi ge er deltagarna massa teoretiska ramverk och förhållningssätt när man pratar om KPI:er. Just kring hur man ska mäta kundupplevelse. Vi kommer blanda övning med teori och också utgå från er som kommer, utifrån era organisationer och vilka utmaningar ni har för att just hitta rätt mätetal för att mäta kundupplevelsen. 

Kursen sträcker sig under tre kvällar. Inför dessa kvällar förväntas du som deltagare göra självstudier samt en hemuppgift. Se detaljerat program här.



Kontakta mig!

Vill du veta mer? Fyll i din e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!