Skicka
Hur tjänar ett företag pengar?
Sätt att utvärdera affärens styrkor och svagheter
Tillämpad övning
Segmentering och val av partnerkunder
Kundprofiler – att förstå kundens jobb
Värdeprofil – hur tjänsten/produkten möter kundjobbet
Value Proposition Design - att skapa starka kundupplevelser
Blue Ocean – skapa nya marknader utan konkurrens
Innovationskartan - verktyg för kundcentrerad värdeutveckling
Trender – ingen spaning ingen aning
Förstå sin egen position på marknad och i värdekjedjan
Vad är kassaflöde och varför är det viktigt?
Hur vill kunden betala?
Hur tar vi betalt och vad innebär det?
Vad är en resultaträkning och balansräkning och vad används de till?
Kanalstrategi
Sälj som dina kunder vill köpa
Hur ser köplogiken ut under kundlivscykeln?
Kartlägg ekosystemet, nå rätt personer och sätt kraftfulla budskap
Omnikanal - kundresan som är sömlös, smidig och framförallt kundfokuserad
Ett smart sätt att förstå och kommunicera affärslogiken
Visualisera hur värde skapas och hur kundinteraktionen fungerar genom hela verksamheten
Analysera hur värdeströmmar flödar genom verksamheten och hur förbättringar kan göras
Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!
Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!