Diplomerad kravhanterare

Lär dig behärska grunderna inom kravhantering och kundcentrerade tekniker.
Förmedlande

Detaljerat program

Design thinking

  • Arbetssättet
  • Viktiga principer
  • Kundresa och visualiseringar

Djupintervjuer med stödmaterial

  • Kvalitativa intervjuer
  • Fånga och summera relevanta insikter från intervjuer
  • AI för att underlätta sammansatällningen 

Användningstester i par

  • En person observerar och faciliterar medan den andra dokumenterar
  • Användaren löser en uppgift och berättar hur de resonerar
  • Vi ser inte bara vad användaren gör, utan hör också hur de tänker och ser hur de agerar och reagerar

Prototyper och skisser

  • ”Low fidelity” med penna och papper för att fånga upp behoven
  • ”High fideltiy” med ritverktyg för att illustrera och utvärdera olika alternativ samt specificera kravdetaljer

 Acceptanskriterier med hjälp av ”Given-When-Then”-scenarier


  • Som fritext (enklare checklistor), scenarior och tabeller
  • Hur exempel från verkligheten förtydligar kraven
  • Strukturerad dokumentation för testning och uppföljning

 


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!