ITIL 4 updateITIL 4 Foundation

Det nya sättet att se på IT Service Management genom ett Service Value System
Förmedlande
Certifiering
ITIL 4 Foundation, som släpptes den 28 februari 2019, är utformad som en introduktion till ITIL 4. Du får insikt om det nya sättet att se på IT Service Management genom en Service Value System (SVS). ITIL 4 ger en end-to-end bild av vad det innebär att bidra till affärsvärdet och integrerar också koncept från modeller som Lean IT, Agile och DevOps.

Denna kurs vänder sig till it-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna it-tjänster och behöver en bra förståelse för ”bästa praxis” processer inom tjänstehantering (Service Management).

 

  • Du lär dig:
  • Förstå nyckelbegreppen inom Service Management
  • Förstå hur ITIL kan hjälpa en organisation ”adopt” och ”adapt” Service Management
  • Förstå de fyra dimensionerna av Service Management
  • Förstå syftet och komponenterna i ITIL service value system
  • Förstå aktiviteterna i ITIL service value system och hur de hänger ihop
  • Kunna syftet och de viktigaste termerna av 18 ITIL practices
  • Förstå 7 ITIL practices

Kursen omfattar två dagar. 

 

Kurs för dig som

Denna kurs vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för ”bästa praxis” processer inom Tjänstehantering (Service Management).

 

 Förkunskaper

Inga särskilda förkunskaper krävs för kursen.


Kontakta mig!

Vill du veta mer eller har du frågor om den här utbildningen? Fyll i ditt telefonnummer eller e-post så kontaktar vi dig inom kort!

Jag samtycker till behandling av mina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

Tack för visat intresse

Vi kommer att kontakta dig så fort som möjligt!